×
MS Office
Digitalni marketing
Grafika
Izdelava spletnih strani
Programiranje

Power BI je zbirka programske opreme, aplikacij in storitev, zasnovanih za združevanje podatkov in preprosto analizo. Ponuja veliko orodij za vizualizacijo in poročanje, ki so enostavna za uporabo. Podpira tudi širok nabor podatkovnih virov, od analitike Facebook podatkov do Azure storitev.

Obstajajo trije ključni deli Power BI, ki so vsi podprti s storitvijo Power BI:


Power BI ponuja tudi veliko različnih dodatkov, tako da je mogoče podatke deliti z Microsoftovimi aplikacijami, kot sta SharePoint in Teams, in jih vdelati v njih.

Običajno uporabniki začnejo z ustvarjanjem poročila v Power BI iz povezanih virov podatkov. Uporabnik nato to poročilo objavi v storitvi in ga deli, tako da je na voljo drugim uporabnikom prek spletnega vmesnika in mobilnih aplikacij. Spletni vmesnik in mobilne aplikacije podpirajo tudi uporabo nadzorne plošče, ki zagotavlja prilagojen povzetek vizualizacij poročil, ki uporabnikom omogočajo ustvarjanje podatkovnih zbirk po meri.

Prvi korak (poleg namestitve in vpisa) je povezava s podatki, ki so lahko  Excelov delovni zvezek, Facebook analitika in/ali baza podatkov SQL (le nekaj možnosti). Ti nabori podatkov se nato dodajo poročilom kot vizualizacije, ki te podatke predstavijo na grafični način.

Na primer, dobiček po mestih je lahko predstavljen kot zemljevid z oblačkom, ki predstavlja višino dobička:


Datoteko v Power BI namizni aplikaciji lahko odpremo na podoben način kot v drugih Microsoft Office aplikacijah: Datoteka > Odpri. Odpremo lahko prazno datoteko ali pa uvozimo datoteke iz različnih virov.

Sam vmesnik je sestavljen iz 9 glavnih komponent:


1: Naslovna vrstica

Tukaj sta prikazana ime programa in trenutno odprta datoteka.

2: Orodna vrstica za hitri dostop

Kot pove že ime, vam orodna vrstica za hitri dostop omogoča hiter dostop do pogosto uporabljenih ukazov. S puščico spustnega menija odstranite bližnjice ali spremenite njihov položaj.

3 in 4: Trak in zavihki

S klikom na posamezni zavihek prikažemo ukaz ukaze zavihka, organizirane v skupine. Nekateri ukazi so morda zatemnjeni (niso na voljo), če so uporabni le v določenih situacijah. Tudi Power BI vsebuje kontekstualne zavihke, ki se prikažejo, ko delamo z določenim predmetom ali skupino informacij. Ti zavihki so običajno označeni z drugo barvo:

5: Upravljanje programov in računov

Z zgornjim naborom ikon v zgornjem desnem kotu zaslona lahko spremenimo način prikaza traku, pomanjšamo okno, povečamo/obnovimo okno ali zapremo trenutno datoteko. Tu vidimo tudi ime svojega Microsoftovega računa (ali ukaz za prijavo), ukaze za minimiziranje traku in ikono pomoči.

6: Podokno za krmarjenje

Od zgoraj navzdol izberemo, ali želimo delati s poročili, podatki ali relacijami.

7: Delovna površina

Tukaj bodo prikazani podatki v trenutno odprti datoteki. V pogledu poročila bomo tukaj ustvarjali in delali z vizualizacijami.

8: Podokna opravil

Dodatni ukazi se prikažejo v teh navpičnih podoknih opravil. Tukaj lahko vidimo privzeta podokna opravil: vizualizacije/filtri in polja.

9: Krmarjenje po straneh in vrstica stanja

Pomikanje po straneh v poročilu in upravljanje. 

Vaja 1

1- Zaženite Power BI namizno aplikacijo

2- Odprite datoteko bianalize

3- Spoznajte s se podatki in z aplikacijo tako da kliknete na posamezni element in ga preizkusite (npr. v podoknu z opravili na levi strani izberite pogled podatkov ali relacij, na delovni površini kliknite na posamezni element in preverite kaj se zgodi z ostalimi podatki, itd)

4- Shranite datoteko bianalize.pbix v mapo na svojem računalniku

5- Vpišite se v spletni vmesnik Power BI 

6- V spletnem vmesniku ustvarite nov delovni prostor in ga poimenujte "Go Tečaji"

7- V namizni aplikaciji ponovno odprite datoteko bianalize.pbix in jo objavite v delovnem prostoru "Go Tečaji"

8- Poiščite datoteko v spletnem vmesniku Power BI in pogled vsebine prilagodite tako, da prikazuje samo poročila (Filter > Poročilo)

9- Poročilo delite z osebo, ki je znotraj vaše organizacije - dodelite le pravice ogleda poročila

10- V portalu za skrbnike (v kolikor imate dostop) omogočite postavko Uporabi ArcGIS Maps for Power BI (Nastavitve > Portal za skrbnike > Nastavitve najemnika > Nastavitve integracije > Omogočite ArcGIS Maps for Power BI )

11- Shranite datoteko in vse nastavitve ter zaprite vsa okna brskalnika + namizno aplikacijo PowerBi


Prijavite se na online tečaj in dostopajte do vseh vsebin

Za samo 19,90 € prejmete:

  • Neomejen dostop do vseh tečajev znotraj skupine: MS Office za 3 mesece
  • Datoteke v obliki rešenih in nerešenih vaj
  • Videoposnetke z razlago posameznih vsebin
  • Dodaten 10% popust na udeležbo na kateremkoli webinarju ali seminarju.

Že imate dostop? Vpišite se tukaj.