×


Za lažje razumevanje bomo za začetek predstavili nekaj osnovnih konceptov digitalnega marketinga.

Analiza

Ključna prednost digitalnega oglaševanja je analiza rezultatov. Ves čas imamo točen pregled nad obiskovalci spletne strani, njihovimi profili in dejanji. Podrobnosti analize si bomo ogledali z orodjem Google Analytics.

Dva ključna parametra, ki ju spremljamo sta t.i. "Bounce" in "Konverzija". Bounce ali obisk ene strani je dogodek, ko uporabnik pride na spletno stran in jo nemudoma zapusti. Razlogov za to je več, ponavadi pa jih najdemo v počasni spletni strani, oglaševanju nerelevantni ciljni publiki ali pa slabo zastavljenemu landing page-u (ciljna spletna stran). Bounce rate (stopnja obiskov ene strani) se giblje med 20% in 50%. To je torej delež uporabnikov, ki je takoj zapustilo spletno stran. Če je vaš bounce rate višji od 50%, razmislite o prilagoditvi vaših oglaševalskih kampanj ali prenovi/optimizaciji spletne strani. Drug ključni parameter je konverzija, kjer gre za dogodek na spletni strani, ko obiskovalec naredi tisto kar smo od njega hoteli. Primer: nakup izdelka, prijava na dogodek ipd. V prihodnje bomo konverziji rekli tudi "cilj". Pogosto uporabljena metrika je tudi CTR (Click Through Rate), ki določa razmerje med kliki in prikazi oglasa. Če je bil npr. oglas prikazan 200-krat in kliknjen 20-krat, znaša CTR 10%.

[_vprasanje1_]

Prilagojenost

Pri zunanjem oglaševanju smo omejeni s stacionarnostjo papirja na katerem prikazujemo oglas. Pri digitalnem oglaševanju lahko pa uporabnikom prilagodimo oglas glede na njihov profil ali pretekla dejanja na naši spletni strani. Zagotovo ste kdaj obiskali Booking.com, šli na neko drugo spletno mesto in tam gledali oglase za točno tisti hotel, ki ste si ga ogledovali. Zadevi se reče: dinamičen remarketing in spoznali ga bomo v poglavju o Google Ads.

Ciljanje

Pri izdelavi digitalnih kampanj imamo popolno svobodo glede izbiranja ciljnega občinstva. Vsak oglaševalec naj temeljito premisli o tem, kdo je njegov ciljni kupec, kaj je njegova "bolečina" in profil (starost, spol, zanimanje, hobiji, lokacija, zakonski stan, dohodkovni status, ...). Vse te parametre bomo nastavljali v t.i. skupinah oglasov, kjer bomo uporabnike združevali v občinstva in jim prikazovali oglase preko raznih kanalov.

Vzemimo primer: oglašujemo otroške vozičke. Kdo je naš ciljni kupec? Zagotovo bi odlično delovala skupina: Nosečnice, partnerji nosečnic in starši dojenčkov. To ciljno publiko bomo enostavno izbrali iz spustnega seznama. Kako bi deloval oglas za otroški voziček ob avtocesti? Za veliko večino bi bil nerelevanten

[_vprasanje2_]

Hipnost

Izdelani oglas lahko takoj objavimo in že se prikazuje uporabnikom. Od same priprave preko pregleda do objave ponavadi ne mine več kot nekaj minut. Večina oglasov je avtomatsko pregledanih za nedovoljeno oglaševanje in takoj zavrnjenih, če niso v skladu s pravili.

Doseg

Trenutno število aktivnih uporabnikov Google-a je ena milijarda, na svetu sta 2 milijardi uporabnikov operacijskega sistema Android, YouTube mesečno obišče več kot 2 milijarde uporabnikov, vsak dan v Googlov iskalnik vnesemo 3,5 milijarde iskalnih izrazov, mesečno Facebook uporablja 2,41 milijarde uporabnikov, od tega 1,74 milijarde na mobilnih telefonih in lahko bi naštevali še in še.

Cena

Pri digitalnem oglaševanju vedno plačujete rezultate. Če je veš cilj branding, plačujete oglede oglasa, če je vaš cilj promet na spletni strani, klike ipd. Oglejmo si nekaj najpomembnejših cenovnih metrik s katerimi se bomo ukvarjali tekom tečaja.

  • CPV - cost per view - cena na ogled - najpogosteje uporabljena na kanalih kot je YouTube
  • CPM - cost per mille - cena na tisoč ogledov oglasa. Google uporablja vCPM, torej viewable cost per mille, kjer upošteva ali je bil oglas prikazan na zaslonu uporabnika ali ne.
  • CPE - cost per engagement. Engagement šteje, da je bil uporabnik dejaven v zvezi z oglasom. Primer: uporabnik brska po novicah na Facebook-u in se ustavi na videoposnetku oglasa in si ga ogleda. Ni isto torej, če preskoči videoposnetek ali si ga ogleda v celoti. Ogled videoposnetka bi tukaj lahko šteli kot engagement.
  • CPC - cost per click. Najpogosteje uporabljena metrika: cena, ki smo jo plačali za en klik. Cene za klik se gibljejo od minimalnih 0,001 € za display kampanje s širokim targetiranjem na malo obiskanih kanalih pa vse do nekaj-sto evrov drage klike v Google iskalnem omrežju, kjer zaradi sistema dražb, oglaševalci en drugemu zvišujejo (zvišujemo) ceno klika.
  • CPA - cost per acquisition. Cena pridobitve nove stranke/kupca. Če CPA presega vaš dobiček pri prodanem artiklu, si z oglaševanjem ustvarjate izgubo. CPA strategijo bomo podrobneje spoznali pri Google Ads, kjer lahko določimo ceno, ki smo jo pripravljeni plačati za pridobitev novega kupca.

[_vprasanje3_]

Prijavite se na online tečaj in dostopajte do vseh vsebin

Za samo 29,90 € prejmete:

  • Neomejen dostop do vseh tečajev znotraj skupine: Digitalni marketing za 3 mesece
  • Datoteke v obliki rešenih in nerešenih vaj
  • Videoposnetke z razlago posameznih vsebin
  • Dodaten 10% popust na udeležbo na kateremkoli webinarju ali seminarju.
  • Možnost opravljanja certifikata.

Že imate dostop? Vpišite se tukaj.