Za lažje razumevanje bomo za začetek predstavili nekaj osnovnih konceptov digitalnega marketinga.
Ključna prednost digitalnega oglaševanja je analiza rezultatov. Ves čas imamo točen pregled nad obiskovalci spletne strani, njihovimi profili in dejanji. Podrobnosti analize si bomo ogledali z orodjem Google Analytics.
Dva ključna parametra, ki ju spremljamo sta t.i. "Bounce" in "Konverzija". Bounce ali obisk ene strani je dogodek, ko uporabnik pride na spletno stran in jo nemudoma zapusti. Razlogov za to je več, ponavadi pa jih najdemo v počasni spletni strani, oglaševanju nerelevantni ciljni publiki ali pa slabo zastavljenemu landing page-u (ciljna spletna stran). Bounce rate (stopnja obiskov ene strani) se giblje med 20% in 50%. To je torej delež uporabnikov, ki je takoj zapustilo spletno stran. Če je vaš bounce rate višji od 50%, razmislite o prilagoditvi vaših oglaševalskih kampanj ali prenovi/optimizaciji spletne strani. Drug ključni parameter je konverzija, kjer gre za dogodek na spletni strani, ko obiskovalec naredi tisto kar smo od njega hoteli. Primer: nakup izdelka, prijava na dogodek ipd. V prihodnje bomo konverziji rekli tudi "cilj". Pogosto uporabljena metrika je tudi CTR (Click Through Rate), ki določa razmerje med kliki in prikazi oglasa. Če je bil npr. oglas prikazan 200-krat in kliknjen 20-krat, znaša CTR 10%.
[_vprasanje1_]
Pri zunanjem oglaševanju smo omejeni s stacionarnostjo papirja na katerem prikazujemo oglas. Pri digitalnem oglaševanju lahko pa uporabnikom prilagodimo oglas glede na njihov profil ali pretekla dejanja na naši spletni strani. Zagotovo ste kdaj obiskali Booking.com, šli na neko drugo spletno mesto in tam gledali oglase za točno tisti hotel, ki ste si ga ogledovali. Zadevi se reče: dinamičen remarketing in spoznali ga bomo v poglavju o Google Ads.
Pri izdelavi digitalnih kampanj imamo popolno svobodo glede izbiranja ciljnega občinstva. Vsak oglaševalec naj temeljito premisli o tem, kdo je njegov ciljni kupec, kaj je njegova "bolečina" in profil (starost, spol, zanimanje, hobiji, lokacija, zakonski stan, dohodkovni status, ...). Vse te parametre bomo nastavljali v t.i. skupinah oglasov, kjer bomo uporabnike združevali v občinstva in jim prikazovali oglase preko raznih kanalov.
Vzemimo primer: oglašujemo otroške vozičke. Kdo je naš ciljni kupec? Zagotovo bi odlično delovala skupina: Nosečnice, partnerji nosečnic in starši dojenčkov. To ciljno publiko bomo enostavno izbrali iz spustnega seznama. Kako bi deloval oglas za otroški voziček ob avtocesti? Za veliko večino bi bil nerelevanten
[_vprasanje2_]
Izdelani oglas lahko takoj objavimo in že se prikazuje uporabnikom. Od same priprave preko pregleda do objave ponavadi ne mine več kot nekaj minut. Večina oglasov je avtomatsko pregledanih za nedovoljeno oglaševanje in takoj zavrnjenih, če niso v skladu s pravili.
Trenutno število aktivnih uporabnikov Google-a je ena milijarda, na svetu sta 2 milijardi uporabnikov operacijskega sistema Android, YouTube mesečno obišče več kot 2 milijarde uporabnikov, vsak dan v Googlov iskalnik vnesemo 3,5 milijarde iskalnih izrazov, mesečno Facebook uporablja 2,41 milijarde uporabnikov, od tega 1,74 milijarde na mobilnih telefonih in lahko bi naštevali še in še.
Pri digitalnem oglaševanju vedno plačujete rezultate. Če je veš cilj branding, plačujete oglede oglasa, če je vaš cilj promet na spletni strani, klike ipd. Oglejmo si nekaj najpomembnejših cenovnih metrik s katerimi se bomo ukvarjali tekom tečaja.
[_vprasanje3_]
[_vprasanje4_]
Za samo 29,90 € prejmete:
Že imate dostop? Vpišite se tukaj.